söndag 30 december 2012

Moderskeppsbesök och bio

I fredags var vi på besök till IKEA. Denna gång åkte vi till det IKEA som ligger i Brooklyn. Dit kan man åka båttaxi och så klart passade vi på att göra det. N har aldrig åkt båt tidigare och tyckte det skulle bli väldigt spännande!

På taxin

Hej då Manhattan!

Frihetsgudinnan i fjärran.


Hej moderskeppet!

Klart man är lite stolt när man ser den svenska flaggan vaja i vinden bredvid den amerikanska!

PÅ väg hem fick vi se solnedgången över East river. Vackert!


World Trade Centers nya byggnad upplyst på södra Manhattan
En alldeles lagom halvdagstur, med sitt i soffor vi inte ska köpa, ligg i sängar vi inte behöver och så en kasse med saker "som bara slinker ned", som sig bör. Och så lite köttbullar så klart!

Ikväll var en annan kväll med middag och bio. Vi valde att se "Les Misérables" och det var inget vi ångrade. Jag är, ska jag erkänna, inget stort fan av musikal på film (gillar bättre på scen) där man sjunger fram replikerna. Jag är dessutom ingen sån som brukar fälla tårar när jag är på bio (men hemma i skydd av mörkret och mina fyra väggar händer det att nån tår slipper ut), men i slutet av "Les Misérables" var det nästan som om tårarna aldrig ville sluta. Det var verkligen mäktigt. Ska ni se en enda film i år (just ja, bara en dag kvar! Nästa år då) så måste det bli denna!

5 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Älskar Ikea-besök, och tänk att få åka båt dig :)
Våra barn har aldrig flugit, något de längtar efter.
Gott nytt år.

S sa...

Åh vad roligt och mysigt, fina bilder. Les Misérables är jag med sugen på att se. Verkar vara en film i min smak :) Gott nytt år till dig & hela familjen.

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Vilken härlig tur, med båt o allt!
Frihetsgudinna o nya "twin towers"!

Passar på att önska dig ett gott nytt år!

Klem Anna

Ps, hooppas paketet kom fran i gott behåll! Ds

Monica sa...

Mysigt att åka båt till Ikea som är ett fenomen i sig:-). Att se de blågula lådorna över hela världen, undrar hur det gått till? Jag menar, ingen amerikansk affär eller galleria är inlindad i stjärnbaneret eller de engelska affärerna förpackade i Storbritanniens flagga där de finns i andra länder än i sina egna, ja inte då heller. Det är ett fenomen att fundera på:-). Och dottern ser ut att njuta av båtturen:-), och ett riktigt gott nytt år önskas er alla!

Annika sa...

Moderskeppet är det alltid kul att besöka även om mkt blivit till det sämre där i The Swedeshop.
Oh well...
Mysigt att åka båt till IKEA.

Les Miz är en fantastisk bioupplevelse. jag grät också, och när filmen var slut märkte jag att jag applåderade.
HAHA!!
Ja, ett måsterverk.

Önskar dig ett Gott Nytt 2013!!
Kramar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...