fredag 7 december 2012

Och så var det bara två

Två veckor av arbete fram till julledigheten alltså. Som vanligt är det storslagna planer som ska genomföras under 1,5 veckas ledighet från jobbet vid jul. Sova står ganska högt på listan. Träning varje dag (bedyras både dyrt och heligt), plugga till alla collegeprov som ska tas i vår (algebra t ex. Vad fan. Näe. Jag såg provet jag måste ta. Jag hinner bli gråhårig innan jag lärt mig allt till det provet. Vänta lite...jag ÄR ju redan gråhårig. Det är alltså försent. Trist.), äta all julmat och godis som blev över men bara lagom mycket (jojo, näsan växer så det knakar), städa och tvätta (nödvändigt ont. RUT i all ära. Hon bor inte här.), ha storslaget nyårsfirande (trerätters minst. Framför en film i soffan.) och dessutom mellandagsreashoppa (är det ens ett ord?) för icke-existerande pengar. Man ska ju ha höga ambitioner har jag hört. Även om man inte riktigt når fram till månen så hamnar man ju i alla fall bland stjärnorna. Och det är ju inte illa pinkat.

Så, om jag känner mig själv rätt blir det mycket sova, nån minut av plugg om jag har tur, det blir alldeles för mycket julmat varje dag fram till påsk och nyårsfirandet blir en tvårätters framför en film (fast i gott sällskap av fina familjen) och förmodligen nåt reafynd mellan jul och nyår...förresten, finns det ens mellandagsrea här i amerikatt? Det måste jag kolla upp...

Det är mycket nu alltså. Sova, äta, sova, äta...jag hinner inte med!



6 kommentarer:

Stef sa...

Haha ja hur ska du hinna med allt?! Det är mycket i jultider! Hur är det pyntat i NY nu? Är det galet tjusigt! Jag är ju en sucker för julpynt och jag föreställer mig att NY är helt underbart just nu! kramar

Hanna Lans sa...

Hahaha! Jag planerar att ligga på soffan och läsa böcker samtidigt som jag tuggar knäck från jul till nyår.

my sa...

Planeringen är ju halva nöjet sägs det! Sen att det aldrig blir som man planerat är ju en helt annan sak.
Hoppas ni får en fin jul och nyår i alla fall! Och att du får spendera en massa mysig tid med familjen - för det är ju trots allt det viktigaste!

Västgötskan sa...

Låter som en bra plan!
Tror min ser snarlik ut. :-)

Kram M

S sa...

Sova tycker jag lät trevligt. Jag är alltid trött av mig :) Träna är inte eller fel, det är ju skönt att få den där tiden att rensa hjärnan och få lite extra, ny energi :) Pluggandet kan jag inte säga att jag avundas dig dock... just den biten var ingenting som jag var speciellt vass på under min skoltid. Men jag önskar dig ett stort lycka till i alla fall!

Hanna sa...

Haha, ja hur ska du hinna. :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...