lördag 6 april 2013

Kratta

I natt sov jag precis som en. Kratta alltså. Jag vet inte vad det var, men jag drömde vilda drömmar som jag nu inte kommer ihåg, vaknade upp varje timme och tittade på klockan och kände att natten var väldigt, väldigt lång. Det enda jag kommer ihåg från drömmarna var att jag letade efter något hela tiden. Det verkar vara ett återkommande tema i mina drömmar på sistone, ett letande och ett sökande efter saker jag förlagt eller tappat bort. Lite stressande är det. Och om man ska tro på drömtydningar handlar det säkert om något undermedvetet från verkligheten? Jag är lite dålig på sånt där.

Det kommer i alla fall att bli en lugn och fin dag. Dottern kom hem från skolan med feber igår och är inte alls 100% ännu. Själv är jag fortfarande trött, men kan inte sova vidare så jag pallrade mig upp. Jag förmodar att det blir en liten tupplur mitt på dagen för att jämna ut lite grann...

Dock jag är sugen på att gå till biblioteket och låna en bok att läsa. På vårt bibliotek finns inte så värst mycket för oss vuxna, men desto mer för barnen (och det är faktiskt helt okej kan jag tycka!) så vi får se vad jag kan skrapa fram. Jag hoppas på nåt riktigt bra. Annars lyssnar jag på "Pianostämmaren" av Stefan Tegenfalk när jag är ute och går...Än så länge är den riktigt bra. Jag gillar hans tre tidigare böcker så jag har höga förväntningar på denna bok givetvis!


2 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Snygg ny design här inne :)
Hoppas dottern mår bättre i dag.

Anonym sa...

Jag sover oxå piss! Jobbigt. Hoppas du får vila ut...

Anna Granström.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...