torsdag 15 augusti 2013

Men?

Hur gick det här till? Redan torsdag? Och ikväll/natt kommer N hem! Inte ett ord har jag skrivit sen i söndags heller. Vad händer? En hel del skulle jag vilja påstå.

- Lägenheten är snart helt färdigstädad. Det värsta med att riktigt storstäda är att ju mer man städar ju mer ser man som behöver göras. Minsta lilla vrå helt plötsligt. I tisdags städade vi sovrummet och jag såg en fläck på väggen som jag skurade bort. Plötsligt ser jag en stor skillnad mellan där jag putsat och resten av väggen. Resten av väggen har en grådaskig beläggning (vi har vitmålade väggar)...det slutade med att jag vaskade av större delen av väggarna i rummet. Lite mer tid tog det, men det var det värt.

- Har spenderat tid hos läkaren för koll. Tydligen ska min läkare sluta denna vecka och när jag var på rutinkoll i måndags presenterade sig den nya läkaren bara så där. Jag satt som ett frågetecken, ingen hade sagt nåt till mig. Hade ju varit roligt. Jag är dock inte så känslig. Denna gång fick jag en kvinna (min förra läkare var en man), precis om jag faktiskt ville ha från början. Jag har inget emot manliga läkare, men vid just gynekologer och graviditeter så känner jag mig mer bekväm med en kvinna. Dessutom såg hon på flera prover jag tagit i JUNI att det skulle ha behövts fler prover på grund av resultaten. Därför fick jag gå dit igår onsdag och spendera tre timmar och ta blodprov (FEM gånger!´). Jag som äääälskar att bli stucken med nålar. Verkligen.

- Vi har upptäckt en ny serie som ni bara måste se. Den heter "Orange is the new black" och visas endast på Netflix. I alla fall här i USA. Hela säsongen släpptes på en gång (en ny säsong är på inspelning just nu) och så klart kunde vi inte låta bli, utan såg hela rasket av bara farten. Väldigt rolig och tänkvärd! Den handlar om en kvinna som hamnar i fängelse för att ha smugglat droger i sin ungdom (det förflutna hinner ikapp). Hon ska spendera 15 månader bakom galler och lämnar sin fästman att vänta utanför. Sedan får man följa hennes upplevelser. Serien är baserad på en något självupplevd bok. Fem tummar upp!

Nej, nu ska jag städa det sista och sen inhandla lite matvaror! Ikväll kommer lillan hem!

6 kommentarer:

Monica sa...

Vad fort tiden går, fast i detta fall är det nog skönt, att dottern redan kommer, så roligt! Och säkert skönt att du snart har den andra lilla i famnen. Hoppas proverna var bra nu, kanske något som var påverkat tidigare av värmen t ex men nu blivit bra. Ta hand om dig och nu låter det som du städat tillräckligt. Känner igen mig dock, torkade ett tapetområde, det hade stänkt från borrmaskinen:-), och slutade med att jag tvättade hela rummet från golv till tak, tapeten var ju så praktiskt tvättbar:-).

Katta sa...

Nu har du ett superrent hem!

Martina sa...

Den är verkligen då bra den serien! Såg också hela säsongen i ett svep ( nästan hehe)

Villa Frejas bokblogg sa...

Så skönt att få en kvinnlig läkare. Hade aldrig velat gå till en manlig gynekolog.

Camilla sa...

Är det graviditetshormonerna som ger dig städdille? I så fall skulle jag behöva lite sånna hormoner, för här hemma behöver verkligen röjas.

Anonym sa...

Tack för serietipset! Ni är duktiga som städar. Sånt orkade jag inte med som gravid. Och nu är N hemma igen, hurra!

Anna Granström.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...