lördag 12 oktober 2013

Överdosering

Man vet att dottern har tittat för många gånger på Ronja Rövardotter när hon slår upp dörren till sovrummet där jag ligger och ammar på sängen, och skriker:

- Vi ska ha barn i natt!!!

Och sen tvingar yours sincerely (Moi, me, hennes mamma) att låtsas vara Lovis och föda fram "Ronja" aka N (som för övrigt ligger bakom ryggen och lurar medans hon "föds") samtidigt som hon krystar fram "vargsången" som Lovis sjunger emellanåt.

Tur att det är min favoritfilm i alla fall och jag kan typ alla sekvenser ur den utantill. Plus att lilla H har en tendens att se ut som en rumpnisse ibland...


10 kommentarer:

Camilla sa...

Spännande lek :) Men det är en bra bok och film.

Graviditeter kan ge konstiga uttryck hos syskon. Jag vet några blivande storasyskon som bakade gravida lussebullar.

Villa Frejas bokblogg sa...

Haha, där har ni ju en rad rollkaraktärer redan ;)
Älskar den filmen och boken.

Monica sa...

Ni kanske ska spela in er egen version?:-), låter som det finns stor inlevelse och skådespelarkonst där:-), originalet är väldigt bra också, verkligen med så bra skådespelare men kanske dags för en uppdatering?:-)

iaz sa...

Ronja är ju helt fantastisk, både karaktäreren och filmen. Min syssling Marie fick en dotter som fick heta Ronia och det passar henne bra =) kram

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

GRATTIS!! Se där, en liten son. Underbart c",)

Lycka till vidare, jag sticker inom igen!

Klem Anna

Anonym sa...

Haha!

Jag sjöng vargsången jämt som liten. Nostalgi!

Anna Granström.

Katta sa...

Jag gillar Ronja storyna :)

Linda Mp sa...

hahahaha

Malin sa...

Det var nog en av de första filmerna jag såg på bio (Pelle Svanslös var den allra första tror jag). Hannas (Ronja) familj är familjevänner så vi träffades ibland när vi växte upp.

Monica sa...

Hoppas allt är bra med er och att inga nya snuvor dykt upp utan att ni är friska.
Jag fick den jättefina sjalen med broschen igår, måndag, och tackar så väldigt väldigt mycket! Det var så rart! Och det har fått ett alldeles eget blogginlägg hos mig, kram:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...