fredag 8 november 2013

A walk down memory lane

Fredagar är för oss filmkväll med familjen. Jag vet inte riktigt när det blev så, men det hände nån gång i våras. Plötsligt blev fredagar en kväll att se fram emot, med popcorn och en bra barnfilm. I och med att vi varje fredag ser en film, börjar filmalternativen att sina något. Det är inte lika lätt att hitta en film att se. Visserligen kan man ju se om en film, men med mina "problem" att se/läsa/göra något mer än en gång...ja, ni förstår. Jag vill helst se en film jag inte sett tidigare.

Nu har jag fått släppa lite på den regeln. Nu säger jag istället "en film jag inte sett på väldigt länge". Sanning är ju att lilla N inte hunnit se alla filmer som jag gjort under mina 20 nånting *host* år. Så idag fick jag gnugga geniknölarna ordentligt. Vilken film kan man tänka sig att se ikväll?

Då ploppade det upp: "Ensam hemma"! Ja, den tycker hon nog är kul, sa maken. Mycket fysisk humor som N diggar (JA, jag skrev "diggar". Jag är ändå tjugotio nånting, år).
Och då fann jag att filmen gjordes 1990. Det är ju en hel evighet sedan! 23 år. Nä. Jag kan inte fatta att tiden rusar som den gör.

6 kommentarer:

Monica sa...

Är den så otroligt gammal den filmen? Tyckte inte det var länge sen:-). Är lite så också, ser sällan om eller läser om, måste bero på att minnet är så bra:-). Fast en riktigt bra film kan jag se om, det finns ju absolut saker man missar, fast handlingen och känslan i filmen sitter kvar. Sedan är det skillnad med barnfilmer förstås eller adventskalendrar, de har setts ett antal gånger. Trevlig filmkväll, är det verkligen redan fredag:-)

iaz sa...

Va roligt att se den, det var ju jättelänge sen. Tror det finns 3 eller tom 4 uppföljare av den, men de blir lite sämre för varje film ;) Men fortfarande lite småroliga. Mysigt med filmkväll, det brukar vi med ha på fredag/lördagskvällarna ibland. Kram!

Anonym sa...

Älskar Ensam hemma!! Kan annars tipsa om Despicable me 2, men den kanske ni sett?

Anna Granström.

Steel City Anna sa...

Har ni sett alla dreamworks och disneyfilmer redan? Jag är väldigt barnslig och kollar på massa sånna haha. Sånna som man inte sett på ett tag kanske som är himla bra - monsters inc, kung fu panda, wallE ... Robin Hood är ovanligt rolig ännu. Pocahontas har fin musik. Två juliga filmer jag gillar, Rise of the guardians och polar express (animerad tom Hanks bättre än det låter).

Anonym sa...

Skönt att höra att vi är fler i tjugo-tio-åldern... Hihi! ;-)

Min plats i solen sa...

Ensam Hemma gillas här hemma. :) Vi tittar mycket på film här hemma och förutom box-träsket som vi harvar runt i just nu (det är väldigt lätt att fastna i en serie har jag märkt) så kör vi gamla 80-90-tals filmer. De där gamla klassikerna som tonårsdöttrarna bara måste se. Top Gun, Pretty Woman, The Goonies, Gremlins etc. Mycket står sig än idag även om vissa filmer mer är fantastiska i minnet än i 2000-talet. :)

Ha det fortsatt mysigt med era filmkvällar.♥

Kram Lotta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...