söndag 17 november 2013

Måndagslista på en måndag?

Joråsåatt. Glömde bort det där med måndagslistan ett tag. Jag har fullt upp om vardagarna. Fullt ös med alla mina kurser. Eftersom det är några stycken är det lite svårt att hålla reda på när alla uppgifter ska vara inne och när diskussioner ska vara klara. Jag försöker att strukturera upp det. Plus att jag vill börja träna regelbundet och umgås med barnen. Jag har fortfarande inte vant mig vid att säga barnen! Kan inte fatta att jag har TVÅ barn nu.
Här läser N för lilla H, så att han somnar. Hon är en fin storasyster N :)

I alla fall. Här kommer en måndagslista på en måndag för en gångs skull.

Idag är det måndag och jag är glad för att:

  • julen snart är här. Jullängtan brukar vanligtvis komma i slutet av augusti för mig. Men i år har hösten varit ganska varm och skön och ljus. Då känns julen långt borta. Så plötsligt är det mitten av november och julen är en dryg månad bort. I år blir det fullt hus som sagt, pappa och en syster kommer på besök, makens syster och svåger likaså (de i Seattle). Alla ska dock inte bo hos oss, men de är i stan. Känns härligt. Lilla H har många att träffa för första gången!
  • lilla H är en så duktig och fin liten kille som sover bra, både på natten och dagen. På dagen är skönt att han kan sova några timmar i stöten så att jag hinner plugga, vilket han gör (peppar peppar. Man ska inte jinxa!). Plus att jag för det mesta får långa nätter att sova ut på,även om han vaknar några gånger och villa ha mat.
  • kurserna jag läser just nu faktiskt är intressanta och ger ny information. Algebran. Ja, den går. Bättre och bättre. Kanske är det så att min hjärna äntligen är redo att ta emot matematikinformation? Jag tror banne mig det. Faktiskt lite spännande. Tack och lov så är maken expert och kan förklara om det är nåt jag fastnar på. Det är skönt att ha nån att fråga om råd. För er som är intresserade finns det också en bra hemsida som jag brukar ta hjälp av som förklarar matematiska begrepp och formler väldigt bra. www.khanacademy.org heter den. Kika in!
  • för att det, bland alla hemska nyheter, också finns lite fina saker att läsa om på  Goodnewsnetwork
  • jag har en fantastisk familj som alltid finns där! Det viktigaste av allt faktiskt.

6 kommentarer:

Monica sa...

Vad fint det ser ut när storasyster läser för lillebror, tror det är både lugnande för honom och lärorikt för båda. Skönt att du får lite studiero också, det verkar gå bra. Och lycka till med squatsen:-), tror eller känner att när man suttit ett tag och gör tio t ex så får man cirkulation i kroppen, blodet får en skjuts som är bra.

iaz sa...

Va mysigt för lilla H att få höra sagor =) Gulliga lilla N som läser för sin söta bror. Så fina tillsammans de små liven. Hoppas ni får en underbar jul med pappa och syster och glöm inte hälsa dem så gott =) kram

Steel City Anna sa...

Vilken söt bild!

Anonym sa...

Låter skönt. Vad bra att livspusslet funkar för er. :-)

Kram M

Villa Frejas bokblogg sa...

Vilken härlig bild, så mysigt det ser ut :)

Saltistjejen sa...

Så mysgt ni har det nu! Och N, vilken Storasyster! :-) Hoppas allt går bra med pluggandet. Jag tycker du är otroligt duktig.
Kramar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...