måndag 3 mars 2014

M.O.M

Lite roligare (än ett inställt prov) var i alla fall barnkalas i helgen. Vi var inbjudna till ett ettårskalas. Det var den lilla flickan som jag var barnflicka åt förra året som fyllde. Jag har inte sett familjen sedan i augusti, men vi har hållit kontakt via mail och sms och ska träffas lite mer nu när vädret är bättre. Vi bor en bit ifrån varandra. Buss- och -tunnelbana-långt-ifrån.

Kalaset hölls på Museumet för moderskap (Museum of Motherhood). Väldigt mysigt ställe och barnvänligt. Det kändes väldigt fint att sitta i en fåtölj och amma lilla H omringad av bilder på kvinnor från olika tidsepoker. Historien omslöt oss. Fint!

Här under satt jag och ammade!
Information om förlossningar genom tiderna

Kämpande kvinnor

Vi pratade med mycket folk och jag fick gosa lite med den nyss fyllda ettåringen. Hon var bara 2.5 månad när jag började ta hand om henne och var sex månader när jag gick på mammaledighet. Hennes föräldrar är jättefina människor (stor skillnad mot mitt arbete på förskolan som jag jobbade på innan jag blev barnflicka!) och det var väldigt roligt att få träffa deras familjer och vänner.
N till höger och så födelsedagsbarnet till vänster

Sonen gillade också att lyssna på musik. Han satt så fint och lyssnade vid mig.

Sjungande kvinnan. Hon var inte lika suddig i verkligheten :)

Sonen i soffan efter en måltid. Nöjd och glad.

N lyckades hitta böcker att läsa - som vanligt :)

N hade riktigt roligt och lekte med flera barn. Det kom också en kvinna som spelade musik för barnen vilket uppskattades av N som älskar musik. H blev uppvaktad av många vuxna som ville prata och leka lite. Han njöt för fulla muggar!

När vi väl kom hem på kvällen var vi helt slut. Mycket människor, mycket roligt, det tär på en :) På ett bra sätt!

4 kommentarer:

Monica sa...

Åh vilka fina flätor N har! Fantastiskt vackra! Och å vilken sötnos han är lille H:-), så fina barn!

Steel City Anna sa...

Åh vilka ögon H har! :)

Annika sa...

Intressant att du jobbat som nanny på "äldre dagar". OCH med egna barn.
Var du hos dem? Eller körde de sin tös till dig på dagarna?
Skulle du kunna tänka dig att fortsätta som nanny/dagmamma då din son är lite äldre?
Gud vilka söta barn du har!!!

iaz sa...

Va mysigt med lite annorlunda kalas :-) Söta H! Förstår att alla vill prata med honom :-) Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...