söndag 11 maj 2014

Efter regn kommer solsken och mer regn. Morsdag!

Idag var det första dagen som det kändes som sommar här i New York. Shortsväder! Visst har funnits några varmare dagar då enstaka "galningar" propsar på att använda shorts tidigare i år, men nu var det verkligen på riktigt! Det varmare vädret började redan igår, men då var det grått och trist och lite småregnigt fortfarande. Luften började kännas något fuktig (regn och värme) och det hjälpte knappt att öppna fönstren, den där kvava känslan fanns kvar. Idag var den inte lika påtaglig. Varmt i solen, skönt i skuggan! Precis som det ska vara!
Det är ju tack vare dessa små troll som jag får fira morsdag!
Perfekt dag för att fira morsdag som vi gjorde här i USA idag. Det roliga med att fira morsdag här är att alla verkligen firar. Och man gratulerar varandra och alla mammor man känner, alltså inte bara sin egen. Jag har fått höra "Happy mother's day" från en hel del okända, bekanta och vänner, vilket känns fint. Och jag har själv sagt det till många mammor jag stött på under dagen. Jag och dottern började morgonen på simningen, som varje söndag. Uppe med tuppen så klart. Därefter kom vi hem till en lunch tillagad av maken (som maken lyckats tillaga med ett flertal sabotageförsök från sonen); laxfrittata. Det var riktigt, riktigt gott. Till efterrätt hade han lagat väldigt goda muffins med apelsinsmak. Inte alls fel.

På eftermiddagen gick vi ut till parken eftersom storasyster skulle få träna att cykla. Vi köpte en cykel för en tid sedan som hon ska lära sig cykla på. Det gick väldigt bra och det är hoppfullt att hon kommer att lära sig inom överskådlig tid i alla fall! Man får vara positiv! Det vardessutom många ute i parken idag, massor med barn och familjer. Jättekul!


Lilla H som får titta på när storasyster cyklar. Men lika glad är han för det som ni ser.

Dottern på cykeln för första gången
Väl hemma fick jag vackra blommor, ett "kit" med handkräm och läpbalsam från Burt's bees och en söt skylt som dottern tillverkat i skolan. Vilken dag alltså! Alldeles lagom. Lugn, mysig, solig och fantastisk på alla sätt!

En otroligt vacker blombukett med massor av färger! Maken är duktig han!


Och så detta vackra meddelande som de knåpat på i skolan. Den ska jag sätta upp på ett bra ställe :)

8 kommentarer:

Monica sa...

Vilken jättefin dag! Härligt! Och vilka raringar fulla av charm så man smälter:-). Fin cykel N fått och kul att det går bra med både cykelträning och simträning.

Steel City Anna sa...

Gerbera är en av mina favoritblommor, så fint! Kul att alla firar lite mer. Vilket fint kort du fick!

Malin sa...

Utan stödhjul-fantastiskt! Grattis på mors dag.

Anna, New York – My Bite of the Big Apple sa...

Kul att läsa om hur man firar mors dag i USA! Jag minns att jag tyckte det var förvirrande när jag först upptäckte att Sverige och USA firar på olika dagar.

Vilket härligt väder ni har! Här är det regnigt och ruggigt, tyvärr. Det låter som om du hade en härlig mors dag! Grattis i efterskott. :)

Annika sa...

KLART mors dag ska firaas!!
I love IT!!
Gillar också hur ALLA här önskar glad mors dag här. Känns fint.
Ja, nu är det varmt. Och skönt.
Men i lördags satte vi på AC:n i huset. It is time now!!
Fina grejjer du fick. Me likey!!

Villa Frejas bokblogg sa...

Vilken härlig dag. Vad duktig N är på sin cykel och H, herregud vad han vuxit :)

Camilla sa...

Grattis på morsdag (även om jag är några dagar sen :) )
Härligt kort på dina två guldklimpar.

Nadja sa...

Guuuud vad söta dina barn är! Och jättefina blommor :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...