måndag 14 juli 2014

Kontrakt

I fredags var jag och skrev på kontraktet till nya jobbet. Mycket spännande! Förskolan hyser in sig i en kyrkobyggnad och har vissa kopplingar till kyrkan. Själva förskolan är dock inte alls religiös. Jag blev presenterad för många som arbetar i byggnaden i fredags och alla verkade vara så himla goa. Just nu känns det väldigt spännande. Jag blev också väldigt imponerad hur välplanerad rektorn och skolan var. Redan i fredags fick jag en kalender med överblick på vad som ska ske under nästa läsår! Det kan ju bli några ändringar under tiden, men i princip är hela läsåret planerat (med utvecklingsdagar för personal, utvecklingssamtal, stängningsdagar, fundraisers etc). 
Jag fick också mail från familjen jag intervjuades av förra veckan och vi bekräftade att jag kommer att arbeta hos dem med start i september. Visserligen skulle det vara skönt att bara jobba halvtid på förskolan, men den krassa verkligheten är att vi behöver pengar, som alla andra. Jag är i alla fall glad att ha fått ett helt år hemma med lillsonen, liksom jag hade med dottern när hon föddes!

En fantastisk bokhandel är lokaliserad mittemot min nya arbetsplats! Joy!

Apropå sonen. Han är fortfarande sjuklig. Vi fick gå till hans barnläkare in onsdags för att få ny antibiotika, en starkare sort, utskriven eftersom han inte blev bättre. Febern kom tillbaka och hans öra fortsatte göra ont. Nu har han visserligen fått en jobbig hosta och snoret rinner som aldrig förr, men han är piggare och febern är borta. Det går mot ljusare tider.
H botaniserar bland storasysters böcker.

Dottern är som sagt på amerikanska västkusten och har det bra. Just nu är de och campar på nån ö. Mycket bra timing att åka till faster och farbror alltså. På fredag natt kommer hon hem. Jag längtar!

Hoppas ni har en fin sommar så här långt!

11 kommentarer:

Steel City Anna sa...

Grattis till jobbet! Hoppas nu Lillen blir frisk snabbt.

Liv sa...

Stort grattis till nya jobben! Alltid spännande att börja nytt jobb och det låter ju riktigt bra. Hoppas du kommer trivas bra! Och krya på för lillkillen. Hoppas han snart är frisk och kry!

Mrs Clapper sa...

Så roligt! You rock!!
Ska bli kul att höra om dina nya jobb sen när du börjat.

Linda sa...

Grattis!!! Nu är andra jobbet klappat och klart också :). Hoppas liten kryar på sig snart. Kram

Elisabeth sa...

Grattis till jobben!

Villa Frejas bokblogg sa...

Grattis till dina nya jobb.
Och hoppas H snart mår bra igen.

a kitchen in the country sa...

Grattis till båda dina nya jobb vännen! Härligt! Och vilken spännande tid som väntar. :)

Hoppas sonen kryar på sig lagom till storasyster återvänder. Vilket härligt kramkalas det kommer bli på fredag. Förstår att ni längtar.

Ta hand om er!

Kram Charlie

Maria sa...

Grattis till nya jobbet! Låter spännande ..
Jobbigt när barnen är sjuka, särskilt när det inte riktigt vill ge med sig - hoppas han snart är riktigt kry!
:)

Camilla sa...

Skönt att ha jobbet fixat då kan du koppla av resten av sommaren.

Monica sa...

Grattis till jobben! Vad bra det låter! Ordning och reda som det ska va´:-), ja skönt med planering, då bådar det gott på andra områden med tror jag.
Synd om lille H. usch det gör så ont med öronen och så allt det andra med. Hoppas det försvinner nu alltihop och han får vara frisk och må bra.

Anonym sa...

Grattis till nya jobbet! Så spännande!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...