måndag 7 juli 2014

Livet återvänder

Efter förra veckan känns det som om vi är värda en vecka med hälsan i behåll och gärna fint väder. Än så länge verkar livet le åt oss igen. Lillebror mår bättre, hostar lite fortfarande, äter antibiotika nån vecka till. Jag har rösten åter och halsontet är så gott som borta. Solen skiner och vädret har varit okej. Dock ska det blir väldigt hög luftfuktighet de kommande dagarna. Som tur är har vi svågerns bil (svåger och familj är bortresta ett par dagar) så vi kan fara ut på tur. Nån trevlig galleria kanske, eller nåt annat ställe inomhus. För att vara ärlig, när det blir så här varmt och fuktigt ute är det inte lockande att spendera många minuter utomhus.
Lilla H när vi åkte till stranden igår. 

Jag och sonen. 

Lägg till bildtext



I morse var jag dessutom och simmade. Vi har en pool i vår park. En gratis pool. Varje morgon och kväll under två månader på sommaren är poolen öppen för vuxna som vill simma. Väääldigt tidigt. 07.00-08.30. Jag var uppe med tuppen (och så klart är det en morgon då lillebror faktiskt tänkt att sova sovmorgon! och han sov vidare när jag lämnade hemmet) och gick en promenad till parken och poolen. Fantastiskt skönt var det att simma! Jag har inte simmat på flera år nu faktiskt. Det är nåt speciellt att gå upp tidigt till en varm morgon och träna med morgonsolens snälla strålar som sällskap...

Imorgon ska vi nog på utflykt nånstans. Vart vet vi inte, det får vi se då!

Hoppas ni har det bra hemma i sommarSverige (eller var ni nu befinner er). Passa på att lyssna på Fredrik Wikingssons sommarprat om ni hinner. Fantastiskt bra!

4 kommentarer:

iaz sa...

Va härligt med lite simning på morgonkvisten :-) Lilla H ser mycket piggare ut. Så go! Kram

Camilla sa...

Skönt att ni mår bättre så att ni hinner njuta lite av lugnet innan storasyster kommer hem.
Lite sommarpratare har jag hunnit lyssna på men morgonträningen går det sämre med. Jag har tänkt att jogga en liten runda på morgonen. Det har jag tänkt i flera dagar nu men har ännu inte kommit iväg. Eftersom jag inte är uppe tidigt hinner det bli för varmt.
Bra gjort av dig att komma iväg och simma.

Steel City Anna sa...

Ja Fredrik var jättebra! Vad härligt det ser ut med sommar och skönt att ni är friska igen :)

Monica sa...

Så pigga ni ser ut, sonen är otroligt söt, ja du med:-). Skönt med en pool så nära, och skönt att starta dagen med. Låter bra med galleriabesök, mycket att titta på och så har de väl hyfsat svalt. Lyssnar på de flesta sommarpratare i år, Fredrik var mycket bra och många fler men hans kommer att vara i en egen "sort" på något vis.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...