torsdag 16 oktober 2014

Det värsta är att det inte ens var ett skämt!

I förrgår var vädret fantastiskt. Höstvädret här är fenomenalt  för det mesta. I tisdags var det drygt 20 grader  redan 07.30 på morgonen, en lätt bris, men långt ifrån höstligt enligt  mina mått mätt. Jag hade en tunn långärmad tröja på mig. På väg till tunnelbanan stöter jag på en granne  till oss som i förbifarten kastar ur sig frågan:
-Where is your coat?
Grannen  är av äldre  modell  själv,  och  ordentligt klädd.
Jag svarar :
- Don't  worry!  I'm  Swedish. This is like  summer to me!

Och ja. Det värsta är att det inte  ens var ett skämt!

3 kommentarer:

Casa Annika sa...

Så där är det ju i Spanien också! Här klär man sig mer efter årstid än efter temperatur och väder!

Monica sa...

Skönt med mild höst, så kan det fortsätta och sen lite vit men kort vinter:-)

Anna, New York – My Bite of the Big Apple sa...

Vilken underbar anekdot! Jag tycker ju själv att det verkligen var sommar under min senaste resa till New York. Utom den dagen då vi träffades ... ;) Men det viktiga var ju ATT vi träffades.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...