tisdag 10 mars 2015

Jag är stark!

En av pojkarna i klassen där jag är lärare har kommit hem och berättat historier för sina föräldrar. Historier om mig tydligen. Hans mamma kom till skolan häromdagen och berättade S hade kommit hem och sagt att jag minsann var lika stark som Uncle Bernie. Jag hade, enligt S, lyft S upp till basketkorgen med en hand i gymsalen (något som inte hänt alls, men jag är smickrad att han tror att jag lätt skulle klara av det)...

Samma lilla kille startade en konversation med en av de andra lärarna:
- Did you know Trillingnöten is a teacher AND a mom? I like her a lot and she is a really good person.

Värmer det inte ens hjärta så säg? Sånt där får man spara på ett alldeles speciellt ställe och ta fram när livet ger en citroner...


3 kommentarer:

Monica sa...

Det är rara de små liven, är roligast egentligen att arbeta med växande barn, även tonåringar. Tror faktiskt att du är stark, inte alla kanske men svenska kvinnor tar nog "i" mer och kånkar och lyfter, vi har ju jämlikhet här;-), roligt när man får höra vad de tänker:-), fint!

iaz sa...

Fantastiskt att få höra såna värmande ord :-) Det stämmer säkert alldeles utmärkt att du är en riktigt riktigt bra lärare ♥ Kram

Camilla sa...

Barn är uderbara. Det är av dem man får höra sanningen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...