lördag 21 mars 2015

Tuffa veckor

Jag har haft ett par tuffa veckor av olika anledningar. Förra veckan jobbade jag massor. I princip 12 timmar om dagen fyra dagar i rad. Efter det var jag helt slut. Helgen gick som ett töcken, en massa måsten så klart, aldrig en lugn stund med barn. Den är veckan har jag istället försökt bli frisk. Jag hade en hosta som varade drygt sju veckor med medföljande halvförkylning, ni vet en sån där förkylning som känns men som aldirg bryter ut ordentligt. Något rinnande näsa, halsont då och då. Sedan bröt förkylningen ut ordentligt härom veckan och jag trodde att det skulle bli bättre. Dock har förkylningen stannat kvar med täppt näsa och i måndags fick jag ont i örat och jag antar en vätskesamling i detsamma eftersom jag inte kunde höra ordentligt. Höger öra gör inte lika ont, men hörseln är något nedsatt och det gör ont av och till. Så idag ska jag till doktorn. Risken är att de inte kan göra något, men då har jag i alla fall kollat upp det. Jag är så trött på att vara sjuk. Över två månader har det hållit på hittills. Och jag ser inte ljuset i tunneln ännu!
Så uppdatering kommer under dagen!

5 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Samma här. Jag tycker det verkar som om alla är mycket mer långtdraget sjuka den här vintern. Nu har jag dessutom tappat rösten. Hej och hå.

Malin-Charlotta sa...

Ta hand om dig! Stress påverkar så grymt....

Monica sa...

Usch, det är jobbigt med sådana envisa infektioner som bestämt sig för att "stanna" känns det som när de pågår så länge. Hoppas du fått hjälp med örat nu, är hemskt obehagligt och hoppas allt annat virus flyger sin kos på momangen. Mycket flyger på en när man dels arbetar med människor och dels reser mycket kommunalt, visst kan man vara extremt noga med handhygien men man allt kan man inte skydda sig emot.

iaz sa...

Kry på dig! Envisa förkylningar som härjar nu =/ Kram

Mrs Clapper sa...

Stackare! Krya på dig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...