torsdag 7 maj 2015

Att förfölja

Vi har eventuellt spanat in en lokal svensk! Här. där jag bor, är vi inte direkt bortskämda med svenska grannar. Det finns massor med folk från Ryssland, Israel och asiatiska länder till exempel. Massor kanske är att ta i. Många i alla fall. Svenskar? Not so much. Dock har maken spanat in en svensk kvinna. Förmodligen är hon svensk, hon har en svensk flagga tatuerad bakom örat i alla fall. Borde väl vara rätt svensk? Jag vet inte. Jag skulle då inte tatuera in en random flagga, låt oss säga Monaco, om jag inte hade koppling dit ändå. Eller?

Så för nån fredag sedan, då jag var ledig, bestämde jag mig för att ta dottern till skolan för att se om jag också skulle träffa på kvinnan i fråga. Det var nämligen vid dotterns skola som maken såg "svenskan". Också vid vår tvättomat en gång.
Kanske, kaaaanske att jag skulle våga mig fram och fråga om hon var svensk, om jag såg henne. Maken kom med för att peka ut henne. Mycket riktigt, hon kom till skolan och lämnade av ett barn. Tyvärr var håret utsläppt (kunde alltså inte se tatueringen. Det hade ju varit en bra dialogöppnare annars!) och hon gick tillsammans med två andra kvinnor vid detta tillfället. Kändes ju lite skumt att gå fram helt apropå (hade ju inte hört henne prata svenska ELLER sett flaggan liksom. Ett helt random "Hej" hade kanske verkat konstigt!). Dock gick gruppen av kvinnor åt samma håll som oss och vi följde efter en bra bit på vägen. Jag hoppades få höra henne prata lite och kanske höra nån slags brytning, men icke! Mycket prat från de andra kvinnorna...inget från "svenskan".

Så ännu är vi osäkra på om det är en lokal svensk eller om det kanske var en annan flagga som maken kanske såg? Jag är nyfiken och hoppas så klart att vi ska stöta på henne nån gång till! Verkar ju som om hon har barn i dotterns ålder och bor ganska nära. Vore fantastiskt!



4 kommentarer:

Steel City Anna sa...

Kan det vara nån sportflagga? Typ rugby eller så? Ser ofta blått och gult här och då är det sällan Sverige som det syftas på :) men kul om du frågar!

Camilla sa...

Jag hörde på ett radioprogram idag om en kvinna som jobbade som privatdetektiv. Ditt uppdrag låter ju lika spännande :)

Monica sa...

Haha, du kunde ju gått fram och sagt: har hört att du har en flagga bakom örat:-)), tror nog att det är något annat än den svenska flaggan men ska bli spännande att höra fortsättningen:-), kanske är hon från Ukraina, den har samma färger som vår.

iaz sa...

Låter spännande med "svenskan". Man får passa på när man möter en landsman, eller landskvinna. Eller iaf förmodad landsmankvinna =) Får se om du får chansen att höra henne igen och få det bekräftat. Kram kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...