onsdag 13 maj 2015

På spaningsfronten intet nytt, morsdag och sommar

Lite gott och blandat blir det väl idag. Jag hinner inte med så många uppdateringar i veckan mellan jobb, familj och "fritid". Jag har inte sett "svenskan" igen efter den där fredagen. Vad pessimistiska ni var allihop, som inte hade hopp om att det kanske var en svensk i alla fall! Haha. Kanske är det en rugbytatuering? Eller nån från Ukraina? Det bor ganska många östeuropéer här så det är inte omöjligt. Dock har jag också spanat in en svensk flagga på en bil som är parkerad uppför backen! MEN det kan vara en svenskättling jag träffade på för två år sen. Jag fick hans telefonnummer då men min telefon gick sönder strax efter och hans nummer försvann. Här och där har jag tyckt att jag skymtat honom med sin familj, men jag är inte säker på att det är samma man (då jag träffade på honom hade han en ganska lustig hög hatt på skallen och därefter har jag inte sett honom i den). Mitt minne är inte så bra!

I söndags firade vi morsdag här i USA (och i andra länder runt om i världen) och dottern planerade aktiviteter dagar i förväg. Hon var nog mer förväntansfull än vad jag var. Bland annat planerade hon frukost på sängen. Jag försökte förklara att jag vaknar väldigt tidigt med sonen och det skulle nog bli svårt med frukost på sängen. Hon menade då att hon inte skulle läsa så länge på lördagkvällen och istället sova tidigt så att hon kunde vakna före mig. Till sist kom vi överens om att vi skulle laga frukost tillsammans, pannkakor med bär och grädde. Hon köpte blommor, gjorde inbjudningskort till festen och ordnade present (en dagbok). På lördagen frågade hon när vi var i affären, om hon kunde köpa några saker och kilade iväg på egen hand. Hon kom tillbaka med en bukett med blommor och lösmustascher. Så jag frågade vad hon skulle med lösmustaschen till och hon svarade : Till festen så klart!
Vi hade en alldeles fantastisk morsdag tillsammans med vackert väder och bra humör hos alla inblandade. Sonen kickade igång dagen något alldeles enastående med lite skrik och utbrott som avslutades med inkletad grädde och pannkaka i hår och ansikte och kropp (bad på det så klart!) Därefter gick dagen smidigt!

Blombukett från dottern och två kort; ett köpt och ett gjort.

Sonen hällde all frukt på sin tallrik och började dela kasta ut pannkakor åt alla.

Ritade lite i lekparken

Inte världens snyggaste bild, men mustascher kan användas till allt möjligt!

Posar i parken

En riktig teaterapa

Bukett från maken

H har hittat en tom korg som han nyttjade.

Och till sist: Sommar! Här är det sommar! Med dagar av fuktig och varm luft. Idag är det dock lite svalare (tack och lov). Både måndag och tisdag fick vi använda vår AC i lägenheten. Det positiva med det är att sonen sover gott! Jag vet inte om det är att det är kyligare i rummet eller om (o)ljudet söver honom. Han har i alla fall sovit riktigt bra.

En trädgård jag fann igår på en promenad. De hade en fågelbur i trädgården som inte riktigt syntes på bild. En gammeldags gul en. Jättefint!


Jag hoppas ni har det fint var ni än befinner er!

4 kommentarer:

Monica sa...

Jo jag tror hon är från Ukraina:-). Men den svenska flaggan där på bilen får du undersöka närmare. Vad gullig dottern är, väldigt roligt och nu ser jag "min" skylt på ett av fotona, "life is osv", tänk att den har jag aldrig sett i den affären någon mer gång. Och små barn kan vara lite jobbiga och stöka mycket men de är gulliga de med:-). Skönt att han sover i alla fall:-). Någon sommar har vi inte, det bara öser ned här och är någon plusgrad bara på mornarna, alltså, det är snart pingst, snart juni och vi ska bada, ute är det tänkt:-). Ha det så fint, kram!

iaz sa...

Va härligt med lite firande och kul med alla Ns idéer om hur hon vill fira dig =) Gullungen. Härligt med lite värme, här har det varit blåsigt, regnigt och lite småkall länge nu så nu är det på tiden att det blir lite varmare och stadigare sol =) Skön att H sover bättre =) Kram kram

Camilla sa...

Klar man måste ha lösmustascher till festen :)
Min dotter gillar också mustascher. Före jul hittade jag ett tyg med mustascher på. Då var jag tvungen att hitta på något att sy som julklapp till dottern. Det blev en tygkasse och den blev uppskattad. Det kan du se som ett tips på fortsättning på er mustaschfest.

Anna Ström Åhlén sa...

Vilket härligt firande! Lite skumt det där att mors dag är på olika datum i olika länder.

Härligt att sommaren kommit till er. Här har våren varit lite kylslagen.

Bara tre veckor till dess att vi ses nu! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...