måndag 12 oktober 2015

Halloween

Halloween är i antågande igen. Det känns som om det går snabbare för varje år. Jag gillar Halloween. Speciellt i år då den infaller på en lördag. Vilket betyder att vi kan göra dagen ännu mer speciell! Vi har planerat en liten Halloweenfest med barnens kusin. Vi ska ha spökdans och sedan någon läskig middag. Därefter går vi tillsammans ut på "trick or treat" i grannskapet. Varje år har vi storslagna planer på kostymer, men Halloween smyger sig alltid på! Plötsligt är det bara en vecka kvar till festligheterna och där står vi utan att ha beställt material eller börjat titta på hur vi ska få ihop kostymerna!

Jag hoppas det blir annat i år. Det är drygt tre veckor kvar nu och jag har börjat fila lite. Dottern vill vara något ur Harry Potter, förmodligen Hermione. Detta bör vara ganska enkelt. Plus att det är kläder hon kan använda även i skolan. Win - win helt enkelt. Sonen ska förmodligen vara någon slags viking. Jag ska försöka mig på att sy nåt enkelt av lite tyg. Vi köpte en bok om vikingar i Sverige och där fanns det lite tips på hur man kan sy enkla kläder. Vi får se.
Jag och maken klarar oss utan utklädnad. Kanske nån enkel vampyr eller så. Lite blod. Eller en mask. Eller ingenting ; )

Hermione

4 kommentarer:

Linda sa...

Låter som att ni har riktigt bra planer för Halloween. Så roligt det kommer bli för barnen :). Vet vad du menar att Halloween alltid kryper snabbt på en och man står till slut där dagen innan och försöker få ihop några kostymer. I år dock så har vi redan fixat barnens kostymer så nu är det bara oss vuxna kvar men om jag känner oss rätt så står vi där i år igen. Huvudsaken är att barnen är covered i alla fall :)

Malin sa...

Viking var bra ide. Det ville den yngre vara iår. Men det kan ju komma att ändras igen. Stora vill vara en sith lord från Star Wars. På hans skola får man dock inte ha masker eller vapen på Halloween. Maken brukar ha på sin Colonial dräkt, men jag sätter som mest på mig en häxhatt ;)
Vi har aldrig gått trick-or-treat i vårt område. De senaste tre åren har vi gått med vänner på Capitol Hill. (Låter pretantiöst att ungarna går trick-or-treat på Capitol Hill i Washington DC, men så är det när kompisarna från skolan bor där...)

Min plats i solen sa...

Det låter som ni kommer att få en riktigt läskig och härlig Halloween. Lycka till med vikingdräkten. Det kommer bli jättebra. :)

Kram på dig♥

iaz sa...

Du får visa en bild på er när ni är färdigklädda för trick ord treat sen ☺ kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...