måndag 21 december 2015

Årets julkalender

Monica  påminde mig om årets julkalender - på tv. Fantastisk säger jag! Jag älskar deras program "Historieätarna". Så otroligt bra. Och denna julkalender är lika bra. Nu kanske ni tror att jag är den enda som gillar programmet, men icke. Dottern slukar vartenda program! Hon älskar det!
Det är bra på alla nivåre. Man lär sig en hel massa historia och det är dessutom roligt. Mycket humor!

Jag önskar att det kunde vara ännu längre. 15 minuter känns ganska kort tycker jag, men så är jag en historienörd. En av mina syrror skickade själva julkalendern till dottern som också öppnar en lucka efter varje program. Och det roliga är att varje lucka är ett nytt klädesplagg till en pappersdocka. Annorlunda idé, men mycket bra!

Så denna kalender får högsta betyg av oss alla!


4 kommentarer:

Monica sa...

Det har du rätt i! Avsnitten skulle vara något längre, kanske fem minuter till bara men så de inte slutar så abrupt men kanske det är bara vi vuxna som tänker så, för barnen räcker nog avsnitten till. Kul med den papperskalendern till, jättebra idé, den har det inte pratats om alls, borde fått mer reklam.

Annika sa...

ÅÅÅÅÅ vad jag håller med dig!! Bästa på år och dag. ÄLSKAR den!
OCH min 19-åring också, som ju är hemma från college på jullov nu. Vi sitter och fnissar och gottar oss åt den sköna humorn. SÅ synd att den snart är slut. Både jag och Karolina önskar att avsnitten vore 30 minuter långa, eller kanske tom 45-60 ;-)
Vi får inte nog!
Ungarna är ju helt oustanding, och Lotta och Erik också + Kakan. SÅ skön!!
OCH du, tänk att våra ungar som är tvåspråkiga verkligen får med sig detta.
ROLIGT med SVTs papperskalender du har, den har ju inte jag sett alls. Får googla upp hur själva kalendern ser ut. KUL med pappersdockor.
TACK för din kommentar hos mig om min blogg under stora högtider. Blir så glad.
Stora kramar!!!

iaz sa...

Jag gillar med årets julkalender, den är liksom lite annorlunda. Men jag har lite svårt för den attityd och ironi som är från Erik lite då och då. Det är inte säkert de små/mindre barnen förstår det, men jag hoppas att de gör det och inte tar åt sig något illa. Kram

Steel City Anna sa...

Åh, nu vill jag också ha själva papperskalendern!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...